2015. augusztus 4., kedd

Lógolyófényesítők


Andras Hadik


Békésen ültem egy teraszon. Ismerőseimmel sétálgattunk a Várban, megpihetünk. Imádott Ruswurmomban nem volt hely, így a leghuszárabb huszár, a közvitézből magát a tábornokságig verekedő Hadik András szobra közelében ültünk le.

Hadik András

Elmeséltem, hogy a műegyetemisták, amikor még a kollégiumuk a Várban volt, rájöttek, hogy ha szigorlat előtt megsimogatják Hadik lovát a megfelelő helyen, akkor sikeresen levizsgáznak. A lógolyósimogatás pedig azóta nemes hagyomány lett.

Just let me touch you!

Ahogy meséltem, pár turista fel is mászott, hogy bemutatót tartson és lelkesen simogatni kezdték a lovat a megfelelő helyen.

Nem gondoltam volna, hogy a hagyomány ennyire élő lenne a turisták között, persze ki tudja, ők miért "golyóznak". Lehet, jobb állásra vágynak, vagy közgázszigorlatuk lesz vagy vissza akarnak jönni. Hadik lova talán segít.

Magamban sok sikert kívántam nekik. Egy városnak (egyetemnek) ilyen hagyományokra is szüksége van, a lónak meg jól esik ez a kis törődés.

Just let me touch you!

Nincsenek megjegyzések: