2013. augusztus 12., hétfő

Szecessziós fotóséta Szabadkán

Subotica

Szabadka közel van Budapesthez, autópályán alig három óra. A város mégis, valahogy távolinak tünt. Akárhányszor jöttem, mindig meglepődtünk, milyen gyorsan ideértünk.

Subotica

Utána mindig meglepődtem, milyen szép ez a város.Most ketten lepődtünk meg, én többedszer, V először. De nem utoljára.

Subotica

Elsétáltunk a Városháza mellett, kávéztunk a főtéren.

- Ez olyan, mint a marosvásárhelyi palota, amit néztünk - mondta V.

- Ugyanazok építették - mondtam elégedetten.

Subotica

A Városházától elbandukoltunk a hatalmas és elhagyott zsinagóga fele.

Subotica

Mivel egész utazásunk a rögtönzésen alapul, nem tudtuk megszervezni a látogatást. De körbesétáltunk és örültünk, hogy noha üresen áll, a zsinagógát nem fenyegeti az összedőlés veszélye.

Subotica

- Baumborn? - kérdezte V. Ezt még én tanítottam neki vagy tíz éve. Ha zsinagógát lát az egykori Monarchiában, komoly esély van rá, hogy Baumhorn Lipót tervezte. Mondjuk a szabadkai kivétel.

- Komor és Jakab. Mint a Városháza.

Subotica

- Mi Szabadka német neve? Valami Subotisch vagy Freiburg?

- Maria-Theresianopel.

- Azért a Monarchiában se voltatok teljesen normálisak.

Subotica

Nincsenek megjegyzések: