2012. február 15., szerda

Magyar helynevek Spanyolországban

Plaza Mayor

- Tudsz magyar helynevekről Spanyolországban?

Néztem a képernyőt. Hajnal volt. Szálloda. Las Vegas. Nevada. Egyesült Államok. Föld. Naprendszer. A világ legdrágább süteményéről álmodoztam hajnalok hajnalán.

- Elkezdtem gyűjteni a spanyolországi magyar helyneveket - mondta S a világ másik végéről.

Beindult az agyam. Félretettem az édes ábrándokat és a munkát, majd megpróbáltam gondolkodni. Adtam pár tippet.

S azóta rengeteget dolgozott a projekten és szorgalmasan gyűjtögetett helyneveket. Puskásra számítottam. Árpádházi Szent Erzsébetről tudtam. De S rengeteg olyan helynevet talált, amire (sütis) álmomban sem gondoltam volna.

S térképe még nem végleges, egyre újabb zászlócskák kerülnek bele, de már most is egy lenyűgöző munka.

Jó böngészést.


Ver Hungría en el callejero español y España en el callejero húngaro en un mapa más grande

2 megjegyzés:

Parmezán írta...

Milyen érdekes, a felhők böngészése közben számomra ismeretlen nevekkel találkoztam, mint pélául Aragóniai Jolán. Utánanéztem, itt van némi életrajzi ismertető: II András sok gyermeke közül az első. Úgy tűnik, többen ismerik Spanyolországban.

Boston2 írta...

Ajánlom elolvasásra:
http://szarazmiklosgyorgy.hu/2007/08/18/o-santo-domingo/

Nagyon jó könyv és szól a spanyol-magyar közös szálakról is.

(OFF: Jéé, megváltozott a captcha - pont olyanra, amit a legvacakabb olvasni... persze talán biztonságosabb)