2010. szeptember 8., szerda

Európai Egészségbiztosítási Kártya


Social Security Building
Originally uploaded by ribizlifozelek

Mivel most, hogy EU és Schengen tagok vagyunk (még), ideje volt kiváltani egy uniós TB-kártyát. Elvégre Párkány csak egy ugrás és Bécsbe is el kell néha mennem.

Azt tudtam, hogy valahol az Árpád-híd metrónál van a TB-székház. Megnéztem a weboldalukon. Viszonylag könnyen megtaláltam a nyitvatartást az oldalon. Térkép nem volt hozzá: ez volt a legnagyobb hiba, egyébként minden tökéletes volt. (A 21. században nem hiszem, hogy ördöngősség lenne szegény hülye látogatóknak belinkelni egy térképet.)

Social Security Building

Az irodát viszonylag gyorsan megtaláltam.
Húztam számot.
14-en voltak előttem.
Húsz perc múlva sorra kerültem.

Két perc alatt kaptam EU-s kártyát.

Minden csodálatos volt. Gyors és profi. Azért semmi sem tökéletes.

- Ezt elfogadják Magyarországon is? - kérdeztem.

- Magyarországon a magyar kártyát kell használni, de mivel a szükséges adatok rajta vannak, elfogadhatják.

3 megjegyzés:

bee írta...

nemrég én is kértem ilyen kártyát: neten 'megrendeltem' (abev-programba lehet betölteni egy nyomtatványt és neten benyújtani), 1 hét múlva hozta a postás. nem hittem a szememnek. :)

aztán legutóbb orvosnál gondoltam kipróbálom. odaadtam. asszisztens néz. dehát ez eu-s. mondom igen, de szerintem mi is, és különbenis rajta van a tb számom, ott. és megtörtént a csoda, asszisztens hölgy gondolkozni kezdett, megnézte a kártyát, beírta róla a tb számot a rendszerbe, az kidobta neki a nagy zöld OK feliratot, és mindketten boldogok voltunk. :)

szóval elfogadják itthon, csak még kicsit harcolni kell.

Phoebe írta...

nem semmi....:D

ribizlifozelek írta...

Bee, nincs meg veszve minden... Olyan jo hallani...